MegaPC OÜ e-kaubanduse müügitingimused (alates 09.05.2021).
E-kaupleja andmed ja muu teave
MegaPC OÜ
Aadress: Majaka tn 12, Lasnamäe linnaosa, 11412 Tallinn, Harju maakond
Registrikood: 16222903
Telefon: +372 5682-3493
Meiliaadress: info@megapc.ee
Kaubamärgi omanik: MegaPC OÜ
1. MegaPC e-poe müügitingimused
Müügitingimustes kasutatavad mõisted
E-pood – kauba või teenuse müügiks pakkumine ja müük Internetis ilma osapoolte
üheaegse füüsilise kohalolekuta;
E-poe tegevuskoht - tegevuskohaks loetakse e-kaubanduse korral veebilehe
aadressi;
Kaup - müügiks pakutav või müüdav vallasasi;
Kaupleja - füüsiline või juriidiline isik, sealhulgas avalik-õiguslik
juriidiline isik, kes tegutseb eesmärgil, mis on seotud tema majandus- või
kutsetegevusega;
Ostja – füüsiline või juriidiline isik, kes soetab kauplejalt kaupu;
Tarbija - füüsiline isik, kes tegutseb eesmärgil, mis ei ole seotud tema
majandus- või kutsetegevusega;
Tarbijavaidlus - tarbija ja kaupleja vahelisest lepingust tulenevate
lepinguliste kohustustega seotud vaidlus;
VÕS – võlaõigusseadus.
2. Üldsätted
2.1 Kauplemine e-poes toimub vastavalt Eesti Vabariigi õigusaktides
sätestatule. MegaPC OÜ müügitingimused on kooskõlas võlaõigusseaduse,
tarbijakaitseseaduse, kaubandusetegevuse seaduse, infoühiskonna teenuse
seaduse, jäätmeseaduse ja Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusega nr 524/2013
tarbijavaidluste internetipõhise lahendamise kohta.
2.2 E-poe kauplejal on õigus mistahes ajal teha pakutavatesse E-poe
teenustesse ja hinnakirjadesse muudatusi. E-poe kauplejal on õigus ühepoolselt
muuta ja täiendada käesolevaid müügitingimusi juhul kui muutuvad kauplemist
reguleerivad seadused, tingimustes avastatakse ebakõla kehtivate seadustega
või tingib seda mõni muu kehtivate seadusega kooskõlas olev mõjuv põhjus. Juba
sõlmitud kasutajalepingute müügitingimused jäävad kehtima versioonis, mis
lepingu sõlmimise hetkel kehtis.
2.3 E-poes on kaupade hinnad eurodes ning koos käibemaksuga.
2.4 E-poes on kaupade tooteinfo kättesaadav eesti keeles.
2.5 E-poe müügitingimustega tutvumine on ostjale kohustuslik. Enne kauba ostu
kinnitamist peab ostja kinnitama MegaPC OÜ e-poe müügitingimustega nõustumist.
Nõustumuseks loetakse, et ostja on need läbi lugenud, aru saanud ja kinnitab
nõustumust müügilepingus toodud tingimustega.
3. Hinnad
3.1 Kõik e-poes müüdavate kaupade hinnad on väljendatud eurodes ning toodud
koos käibemaksuga.
3.2 Juhul, kui ostja soovib kauba kättetoimetamist tema poolt tellimusel
näidatud adressaadini, lisandub kauba hinnale veo-, posti- või muu
kättetoimetamise kulu.
3.3 Kauplejal on õigus igal ajal muuta e-poes müüdavate kaupade hindu.
3.4 Juhul, kui kaupleja on muutnud kauba hinda enne kauba ostjale
kättetoimetamist, tarnitakse kaubad ostu sooritamise hetkel kehtinud
müügihinnaga.
4. Üldist kaupadest ja ostuprotsessist
4.1 E-poes pakutavad kaubad on üldjuhul MegaPC OÜ laos olemas või tellitakse
vastavalt vajadusele tarnijatelt. Kaupade ostuprotsessi käigus kuvatakse
ostjale informatsiooni laovaru suurusest.
4.2 Peale tellimuse sooritamist saab ostja kauplejapoolse tellimuse kinnituse
oma e-postiaadressile. Kaupade tellimuse tähtaeg kuvatakse kliendile toodete
ostuprotsessi käigus iga toote kohta eraldi. Tarneaeg ei ületada üldjuhul 30.
kalendripäeva. Pikema tarneaja puhul kui kauba tellimisel kuvati, teavitab
kaupleja ostjat eraldi.
4.3 Pikema tarneaja puhul kokkuleppel ostjaga pakub kaupleja välja:
uue tarneaja;
toote asendamise samaväärse teise tootega;
raha tagastamise.
4.4 Juhul, kui kauplejast mitteolenevatel põhjustel tarneaeg ületab
30.kalendripäeva, pakub kaupleja kokkuleppel välja uue tarneaja, toote
asendamise samaväärse teise tootega või raha tagastamise.
4.5 Ostja sooviavalduse alusel tagastab kaupleja kauba eest tasutud raha 14
päeva jooksul alates lepingust taganemise kuupäevast arvates. Kaupleja teeb
tagastatava kauba eest tagasimakse, kasutades sama makseviisi, mida kasutas
makse tegemiseks ostja. Ostjaga kokkuleppel on võimalik teistsugune makseviisi
kasutamine.
4.6 E-poes kauba juures kuvatavad tootepildid võivad olla illustratiivse
tähendusega ning erineda tegelikust kaubast müügisalongis. Tootega tutvumiseks
ja täpsema informatsiooni või kirjelduse saamiseks võib ostja pöörduda
kaupleja poole kas e-kirjaga või tulla kaubaga tutvuma kaupleja müügisalongi.
4.7 Kauplemine e-poes toimub nii füüsiliste kui juriidiliste isikutega.
4.8 Ostja on kohustatud esitama kauplejale ostuprotsessis tellimuse täitmiseks
nõutavad, korrektsed ning õiged andmed (tarbija puhul perekonnanimi, eesnimi,
kontakttelefon, elektronposti aadress, kaubatarne aadress, postiindeks ning
juriidilisest isikust ostja puhul perekonnanime asemel juriidilise isiku nimi
ning lisaks muudele tarbija puhul loetletud andmetele ka äriregistri kood).
Kaupleja ei vastuta ostja poolt ebaõigete andmete esitamise tagajärjel
tekkinud probleemide või mistahes tagajärgede eest.
4.9 E-poes tekib ostjal peale tellimuse esitamist maksekohustus kaupleja poolt
esitatud arve alusel. E-poe kaupleja vahendab ka järelmaksuvõimalust, mille
saamiseks tuleb ostjal täita vastavasisuline taotlus ning esitada see
kauplejale koos tellimuse kinnitamisega.
4.10 Järelmaksulepingu tüüptingimustega on ostjal võimalik tutvuda:
http://www.liisi.ee/laenulepingu-uldtingimused/
4.11 E-poe tellimuse täitmine algab hetkest, kui ostja on esitanud kauba
tellimuse ja täitnud sellega kaasneva maksekohustuse või järelmaksutaotlus on
järelmaksu andva ettevõtte poolt rahuldatud ning järelmaksutaotlus on ostja
poolt allkirjastatud.
4.12 E-poe kaubad, mis kannavad märgistust 'näidistoode', on osaliselt
kriimustatud või vigastatud tootepakenditega.
4.13 E-poe kaubad, mis kannavad märgistust 'näidistoode“, on kasutatud ja
tootjatehases taastatud ning neil kaupadel võib esineda kulumisjälgi.
4.14 Ostja võib e-poes anda kauplejale nõusoleku saada müügipakkumisi enda
poolt esitatud elektronposti aadressil. Nõustumuse korral peab ostja tegema
ostuprotsessi käigus märke vastavasse aknasse.
5. Ostuprotsess e-poes
5.1. Ostuprotsessi alustamiseks peab ostja MegaPC OÜ e-poest valima välja
sobiva kauba ning tutvuma kaubaga seonduva informatsiooni, kirjelduse,
ostutingimuste ja hinnaga. Kogu vajaminev informatsioon on leitav kauba
kirjelduse all. Kauba saadavus MegaPC OÜ ladudes ja tellitavate toodete
tarneaeg kuvatakse ostjale kauba valimise protsessis.
5.2. Ostu sooritamiseks peab ostja valima kauba ning asetama selle ostukorvi.
Täpsem informatsioon ostuprotsessi kohta on saadav:
https://www.megapc.ee/ostuabikuidas-osta
5.3. Soovi korral võib ostja valida ostukorvi rohkem tooteid. Enne ostu
lõplikku sooritamist peab ostja veenduma, et kõikide kaupade soovitud kogused
on õiged.
5.4. Enne ostu lõplikku ostu sooritamist ja kinnitamist saab ostukorvi valitud
kaupu kustutada, muuta kaubaartikleid ja kaubakoguseid.
5.5. Ostu kinnitamiseks peab ostja sisestama kauba tellimusse kõik MegaPC OÜ
poolt nõutavad andmed (vt p 4.8).
5.6. Juhul, kui ostja soovib kauba kättetoimetamist tema poolt tellimusel
näidatud adressaadini, lisandub kauba hinnale veo-, posti- või muud
kättetoimetamise kulud. Selleks valib ostja enne kauba tellimuse lõplikku
kinnitamist kauba kättetoimetamise viisi. Kauba hinnale lisandub vastavalt
ostja poolt valitud kättetoimetamise viisile tasu kauba kättetoimetamise eest.
Ostud, mille summa ületab 100 eurot, toimetatakse ostjani tasuta.
5.7. E-pood pakub ostjale kauba kättetoimetamiseks Eesti Vabariigi piires
järgmisi viise:
kullervedu ostja poolt näidatud aadressile tasuga 4.40 eurot;
Smartposti või DPD pakipoe teenus ostja poolt näidatud pakiautomaati või
pakipoodi tasuga 3.95 eurot.
5.8 Väljapoole Eesti Vabariiki MegaPC OÜ kaupa üldjuhul ei toimeta.
5.9 Ostja võib kauba ostmisel valida kaubale ise järgitulemise. E-poest
tellitud kauba saab kätte MegaPC OÜ müügiesindusest, mille ostja kauba
tellimisel valis.
5.10 Kui ostja soovib tellitud kauba kätte saada enda poolt valitud
müügiesindusest, siis kaubale täiendavaid kulusid kauba transpordi eest
hinnale ei lisandu.
5.11 Ostjal on kohustus MegaPC OÜ müügitingimustega tutvuda enne ostu lõplikku
sooritamist. Selleks peab ostja tegema märke vastavas aknas „Nõustun MegaPC OÜ
e-poe müügitingimustega”, kui ta on müügitingimused läbi lugenud, neist aru
saanud ja nendega nõustunud. Ilma e-poe müügitingimustega nõustumata ei saa
ostja ostuprotsessi jätkata.
5.12 E-poest ostetud kauba müügileping muutub pooltele siduvaks peale ostja
poolt müügiarve tasumist või järelmaksulepingu sõlmimist.
5.13 E-poest järelmaksuga kauba ostmisel tuleb täita punktis 4.9 näidatud
viisil järelmaksutaotlus. Taotluse rahuldamisel järelmaksu pakkuva ettevõtte
poolt ja ostja järelmaksulepingu allkirjastamise järel loetakse e-poe
müügileping sõlmituks.
5.14 Ostja peab järelmaksu taotlemisel allkirjastama järelmaksulepingu 5 päeva
jooksul alates järelmaksu pakkuva ettevõtte nõustumusest järelmaks väljastada.
Kui ostja ei ole tähtaegselt järelmaksulepingut allkirjastanud, tellimus
e-poes tühistatakse.
5.15 Ostja on kohustatud e-poe ostuarve tasuma 5 päeva jooksul alates
tellimuse sooritamist. Kui ostja ei ole selle aja jooksul ostuarvet tasunud,
tellimus e-poes tühistatakse.
5.16 Ostja saab peale kauba tellimist oma e-postiaadressile lingi, mille kaudu
on võimalik jälgida tellimuse staatust ja täitmise protsessi.
5.17 Peale tellimuse kinnitamist saadab kaupleja ostjale e-postiaadressile
järgmise sisuga informatsiooni:
MegaPC OÜ andmed koos aadressi ja sidevahendite andmetega;
tarbijakaebuste esitamise võimalused;
informatsioon ostetud kauba kohta;
informatsiooni hankimise võimalused kauba ühilduvusest riist- ja tarkvaraga;
kauba koguhind koos kõikide maksude ja tasudega, sh kauba kättetoimetamise
kulud;
kauba kättetoimetamise tähtaeg;
informatsioon lepingust taganemisõiguse kohta (sh taganemisavalduse vorm ja
taganemisega seotud kulutused);
pretensioonide esitamise kord;
kauba mittevastavuse korral õiguskaitsevahenditele tuginemise võimalused;
informatsioon täiendava garantii olemasolust või selle puudumisest;
kaebuste lahendamise kord;
informatsioon kohtuvälise kaebusi ja vaidlusi lahendava organi kohta.
6. Kaupade tarneaeg ja -tingimused
6.1 E-poes ostu sooritamisel valib ostja kaupleja poolt pakutavatest kauba
tarnimisvõimalustest omale sobivaima.
6.2 E-poest tellitud kaupade kättetoimetamise viisid on kirjeldatud punktis
5.7.
6.3 E-poest ostetud kaupade tarnetähtaja pikkus sõltub asjaolust, kas tellitud
kaup asub MegaPC OÜ laos või mitte. Peale tellimuse sooritamist ja kaba eest
tasumist saab ostja kauplejapoolse tellimuse kinnituse koos tarneaja
kinnitusega oma e-postiaadressile.
6.4. Ostjale tagastatakse tema sooviavalduse põhjal pikema tarneaja tõttu
kauba eest tasutud raha (sh tasutud transporditeenuse eest) 14 päeva jooksul
alates lepingust taganemise kuupäevast arvates.
6.5 Peale tellimuse kinnitamist saadab kaupleja ostja e-postiaadressile
kinnituse, mis sisaldab muuhulgas ka tarnetähtaega. Kui ostja on avaldanud
soovi isiklikult kaubale müügiesindusse järgi tulla, on tarnetähtajaks
kuupäev, millal kaup on ostja poolt valitud MegaPC OÜ müügiesinduses ostjale
üleandmiseks valmis.
6.7 Võimalusel lühendab kaupleja tarnetähtaega, teavitades ostjat sellest
tellimusele lisatud kontaktandmete või sidevahendite kaudu.
6.8 Kauba väljastamine ostjale müügiesinduses toimube-poe tellimis- või
arvenumbri alusel, mis on leitav tellimuse kinnituselt ning isikut tõendava
dokumendi esitamisel. Kolmandatele isikutele väljastatakse kaup juhul, kui
kauba ostja on teda selleks volitanud.
7. Ostu-müügilepingust taganemine ja ostu-müügilepingu alusel saadu
tagastamine
7.1 Nii ostja kui kaupleja võivad enne kauba ostjale tarnimist lepingu üles
öelda või lepingust taganeda VÕS-s sätestatu kohaselt.
7.1.1 Kaupleja jätab endale õiguse enne kauba ostjale tarnimist lepingust
taganeda alljärgnevatel põhjustel:
7.1.1.1 Tellitud kaupa ei ole mõistliku aja jooksul või kauplejale
ebamõistliku kulu tekitamata võimalik tarnida.
7.1.1.2 Kehtivad õigusaktid ei luba tellitud kaupa ostjale müüa.
7.1.1.3 Tellimuse täitmist takistab nn. vääramatu jõud.
7.1.1.4 Kauplejal ei ole muul siin nimetamata mõistlikul põhjusel võimalik
lepingut täita.
7.1.2 Kui kaupleja taganeb lepingust punkti 7.1.1 alusel siis tagastab ta
ostjale tasutud ettemaksu viivitamatult kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul
taganemisotsuse tegemisest.
7.2 E-poes kauba ostmiseks sõlmitud lepingust taganemisel kohaldatakse VÕS-i
lepingust taganemise sätteid.
7.3 Kui e-poest ostetud kaup on tarbijani jõudnud, võib tarbija ostetud kauba
tagastada 14 päeva jooksul.
7.4 Lepingust taganemisel ja kauba tagastamisel peab tarbija kauplejat
taganemisest teavitama kirjalikus vormis arusaadavalt ja ühemõtteliselt või
täitma MegaPC OÜ veebilehel asuva taganemisavalduse.
7.5 Veebis täidetavasse taganemisavaldusse peab tarbija märkima kauba
tellimuse või ostuarve numbri, mis on leitav tellimuse kinnitusel ja
ostuarvel. Kui tellimusel on kaupu rohkem kui üks ja taganemisavaldus tehakse
vaid osale kaupadest, tuleb eraldi ära märkida, milliseid kaupu
taganemisavaldus käsitleb. Taganemisavaldusele tuleb samuti märkida tarbija
eesnimi, perekonnanimi, kontaktandmed ja pangakonto number kauba eest tasutud
raha tagastamiseks.
7.6 Taganemisavalduse vorm on leitav:
https://zc.ee/dLsdpdR1/Taganemiseavaldus-2021.pdf
7.7 Täidetud taganemisavaldus tuleb esitada MegaPC OÜ e-posti aadressile:
info@megapc.ee
7.8 Kui tarbija kasutab taganemisavalduse edastamiseks kaupleja veebilehte,
saadab kaupleja tarbijale viivitamata püsival andmekandjal (nt e-posti teel)
kinnituse taganemisavalduse kättesaamise kohta.
7.9 Tarbija tagastab kauplejale kauba viivitamatult, kuid mitte hiljem kui 14
päeva möödumisel taganemisavalduse tegemisest.
7.10 Kaupleja tagastab taganemisavalduse kättesaamisel tarbijale viivitamata,
kuid mitte hiljem kui 14 päeva möödumisel, kõik tarbijalt lepingu alusel
saadud tasud, muu hulgas tarbija kantud kauba kättetoimetamise kulud. Juhul,
kui tarbija on sõnaselgelt valinud kaupleja pakutud kõige odavamast
tavapärasest kauba kättetoimetamise viisist erineva kättetoimetamise viisi, ei
tagasta kaupleja tarbijale kulu, mis ületab tavapärase kättetoimetamise
viisiga seotud kulu. Kaupleja võib keelduda tarbijale tagasimakse tegemisest
seni, kuni taganemislepingu esemeks olev kaup on talle tagastanud.
7.11 Tagastamisele kuuluva kauba seisukorra halvenemise korral vastutab
tarbija kauba kasutamisest tingitud väärtuse vähenemise eest juhul, kui ta on
kaupa kasutanud muul viisil, kui on vaja kauba olemuses, omadustes ja
toimimises veendumiseks. Et veenduda kauba olemuses, omadustes ja toimimises,
peab tarbija käsitsema ja kasutama kaupa üksnes nii, nagu tal lubataks
tavapäraselt seda teha poes.
7.12 Kaupleja teeb tagastatava kauba eest tagasimaksed, kasutades sama
makseviisi, mida kasutas maksete tegemiseks tarbija. Tarbijaga kokkuleppel on
võimalik teistsugune makseviisi kasutamine.
7.13 Tarbija poolt tagastatavad kaubad peavad olema kasutamata,
originaalpakendis (võib olla avamistunnustega, aga mitte rikutud) ja esialgses
komplektsuses (sisaldama kõiki tootepakendis olevaid esemeid). Kui kaup on
ostetud tootekampaania korras, kus põhitootele on lisatud veel mõni kaup,
tuleb ostjal tagastada kogu komplekt, st kõik kaubad.
7.14 Tarbija ei saa ostetud kaupa tagastada, kui kaup on valmistatud talle
eritellimusel arvestades tarbija isiklikke vajadusi või tarbija poolt
esitatud tingimuste kohaselt. Tagastada ei saa kaupa, mis ei ole kõlblik
tagastamiseks tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel ning kui see on peale
kohale toimetamist avatud. Samuti ei kuulu tagastamisele avatud ümbrisega
audio- ja videosalvestised ja arvutitarkvara.
7.15 Tarbija kannab talle ostu - müügi lepingu esemena üleantud kauba
tagastamisega seotud otsesed kulud, kui pooled ei ole ostu- müügilepingus
kokku leppinud teisiti.
8. Pretensioonide esitamise kord
8.1 Tarbijale e-poe kaudu müüdavatele toodetele kehtib VÕS § 218
lg 2 sätestatud 2-aastane pretensiooni esitamise tähtaeg. Pretensiooni
esitamise periood hakkab kehtima kauba tarbijale kättetoimetamise kuupäevast,
mis on fikseeritud kauba saatedokumendil.
8.2 Pretensioon tuleb esitada viivitamatult, kuid mitte hiljem kui kahe kuu
jooksul alates kauba puuduse avastamisest. Puuduse avastamisel peab ostja
kasutusele võtma mõistlikud abinõud kauba säilitamiseks ja kaitsmiseks, sh
mitte kasutama puudusega kaupa, kui kauba kasutamine halvendab veelgi kauba
seisukorda.
8.3 Ostja, sõlmides ostu-müügilepingu oma majandus- või kutsetegevuses, peab
ostetud kauba viivitamata üle vaatama või üle vaadata laskma ning teatama
kauba lepingutingimustele mittevastavusest kauplejale mõistliku aja jooksul
pärast seda, kui ta kauba lepingutingimustele mittevastavusest teada sai või
pidi teada saama.
8.4 Majandus- või kutsetegevuses müügilepingu sõlminud ostja peab kauba
lepingule mittevastavust teatamisel, st pretensiooni esitamisel kauba
mittevastavust piisavalt täpselt kirjeldama.
8.5 MegaPC OÜ-le esitatud pretensioon ei kuulu lahendamisele, kui leiab
tõendamist, et kaubal esinevad puudused on tekkinud ostja süül.
8.6 Pretensiooni esitamiseks ettenähtud perioodil on ostjal õigus kauba tasuta
remondile kaupleja poolt. Kui kaupa ei ole võimalik remontida, siis see
asendatakse volitatud töökoja otsuse alusel. Kui kauba asendamine ei ole
võimalik, tagastab kaupleja ostjale kauba eest makstud raha.
8.7 Pretensiooni esitamise õigus kehtib eeldusel, et kaupa on kasutatud üksnes
selleks ettenähtud tingimustes ja eesmärgipäraselt.
8.8 Pretensiooni esitamise aeg katkeb ning tasuta remonditeenused kaotavad
kehtivuse juhul, kui:
kaupa kauplusesse remonti tuues ei esitata selle ostu või töövõttu tõendavat
dokumenti või kui sellel olevaid andmeid on muudetud/kustutatud;
kauba seeria- ja mudelinumber on muudetud, eemaldatud või mitteloetav;
kauba konstruktsiooni või tehase konfiguratsiooni on omavoliliselt muudetud
või kui kaupa on remonditud volitamata isikute poolt;
kauba puudus on tekkinud ostja süül ebaõige ekspluateerimise tulemusena,
kasutusjuhendi mittejälgimisel või kui defektid tekkisid toote mittehoolikal
hoidmisel, hooldamisel, ülekoormamisel, füüsilisel vigastamisel, vedelike
kahjustuste tagajärjel vms;
8.9 Pretensiooni esitamise õigus ei laiene kahjudele, mis on tekkinud
transpordil peale kauba üleandmist ostjale, kauba ebaõigest kasutamisest,
tarkvara ebaõigest paigaldamisest või kauba kasutamisel selleks
mitteettenähtud eesmärgil. Samuti ei kuulu pretensiooni alla kauba
regulaarsest kasutamisest tulenevate detailide normaalne kulumine ning kauba
sihtotstarbelise kasutamise seisukohast ebaolulised vead (kriimustused jms.).
8.10 MegaPC OÜ ei vastuta:
remonditava kaubaga seotud info säilimise eest;
andmete ja tarkvara kahjustuste ning andmete kadumise eest, mis võivad
kaasneda kauba remondiga;
kauba defektide kõrvaldamata jätmise eest, kui defekti ei ole pretensiooni
esitamise käigus mainitud.
8.11 MegaPC OÜ juhib tähelepanu, et tarbijal on õigus e-poest soetatud kauba
lepingutingimustele mittevastavuse korral õigus kasutada VÕS § 101 loetletud
õiguskaitsevahendeid.
9. Garantiiprotseduurid
9.1 MegaPC OÜ vahendab e-poes müüdavale kaubale tootja garantiid ja garantii
protseduure, teostamata ise garantiiremonti.
9.2 Kaupade puhul, millel on Eestis olemas autoriseeritud tooteesindus, võivad
ostjad garantiiprobleemidega pöörduda iseseisvalt nende poole. Informatsiooni
autoriseeritud tooteesinduste kohta saab:
http://megapc.ee/et/GarantiiAUTORISEERITUD-HOOLDUSESINDUSED
9.3 Garantiiremondi protseduuri teostamiseks peab ostjal olema esitada MegaPC
OÜ poolt müügi- või töövõtutehingu sooritamist tõendava dokumendi koopia ning
vigastamata seerianumbriga kaup. Juhul, kui kauba seerianumber on rikutud või
loetamatu, samuti juhul, kui kaubal esineb visuaalselt nähtavaid mehhaanilisi
vigastusi, on MegaPC OÜ-l õigus keelduda vahendamast tasuta garantiiremonti.
9.4 Garantiiremondi protseduuri vahendamiseks peab kaup olema MegaPC OÜ-le
esitatud originaalkomplektsuses.
9.5 MegaPC OÜ säilitab ja ladustab garantiiprotseduure läbinud kaupu kuni kolm
kalendrikuud, mille möödumisel juhul, kui kauba garantii protseduurile toonud
isik neile järgi ei ole tulnud, kaubad utiliseeritakse.
9.6 Garantiiperioodi pikkus on määratletud kauba tootja poolt ning sellekohane
informatsioon on toodud e-poes müüdavate kaupade tootekirjelduses ja
informatsioonis. Juhul, kui tootekirjelduses puudub informatsioon garantii
kohta, siis MegaPC OÜ garantiid ei vahenda.
9.7 Garantiiperiood hakkab kehtima kauba ostjale üleandmisest.
9.8 Ostja peab tutvuma e-poes konkreetsele kaubale kehtivate tootjapoolsete
tootjapoolsete garantiitingimustega enne kauba ostmist ja ostuarve tasumist.
9.9Garantiijuhtumi korral peab ostja:
kontrollima, et kaup oleks füüsiliste vigastusteta ja kõik kaubaga seotud
tarvikud, lisandid ja seadmed oleksid alles ja komplektsed. Kui kaubal esineb
füüsilisi vigastusi, siis tootjagarantii kaubale ei laiene;
toimetama puudustega kauba koos ostuarvega MegaPC OÜ müügiesindusse või
autoriseeritud hooldusesinduse olemasolul sinna;
kaubaga peavad kaasas olema kõik sellega seotud tarvikud, lisandid ja seadmed.
Mittekomplekse kauba puhul võib kaupleja ja autoriseeritud hooldusesindus
keelduda kaupa garantiiremonti võtmast;
kirjeldama tekkinud viga või puudust võimalikult täpselt ning kuidas ja millal
ilmnes või tekkis kaubal puudus.
9.10 Juhul, kui garantiijuhtumi lahendamise käigus teostatud ekspertiisis
selgub, et kaup on kahjustunud ostja süül ebaõige ekspluateerimise tulemusena
või kui kaubal ei tuvastata ekspertiisi tulemusena puudust ning kaup vastab
tootja tehnilistele nõuetele, tasub ekspertiisi kulud kauba ekspertiisi andja.
9.11 Ekspertiisitasu ei pea maksma tarbijast ostja esimese kuue kuu jooksul
alates kauba kättesaamise kuupäevast.
9.12 Garantiijuhtumite puhul ei võimalda MegaPC OÜ ekspertiisi või remonti
suunatud kauba asemele asendustoodet.
9.13 Garantiijuhtumite alla ei kuulu:
kuluva iseloomuga osad (akud, tahmakassetid, trükipead, disketid, CD plaadid,
hiirematt, litsentsikleebised jmt) ning pakend ja dokumentatsioon;
tarkvara, kaasa arvatud eelnevalt kaupa installeeritud tarkvara ning
tarkvarast põhjustatud ekspluatatsioonihäired;
ekspluatatsioonihäired ja füüsilised vigastused, mis on tekkinud tahtmatu või
tahtliku füüsilise vigastuse tagajärjel või kauba sisemusse sattunud
kõrvaliste esemete, vedelike, putukate, üleliigse tolmu jne. poolt;
ekspluatatsioonihäired ja füüsilised vigastused, mis on tingitud ebatöökorras
olevate elektrisüsteemide tagajärjel (maandusjuhtme puudumine jmt),
elektrikatkestusest või võrgupinge kõikumisest;
ekspluatatsioonihäired ja füüsilised vigastused, mis on põhjustatud mitte
originaalosade või ebasobivate tarvikute kasutamisest.
ekspluatatsioonihäired, mis on põhjustatud seadmete väärast kasutamisest või
kasutamisjuhendi nõuete eiramisest.
9.14 LCD-ekraanide defektsete pikslite kohta pretensiooni esitamine:
Pretensiooni ei saa esitada LCD-ekraani defektsete pikslite kohta, kui nende
arv jääb ISO standardi 13406-2 lubatud piiresse. Alates aastast 2000 kasutavad
tootjad LCD-ekraanide kvaliteeti näitavat rahvusvahelist ISO 13406-2
standardit. ISO 13406-2 näitab ära peamised ekraani tehnilised parameetrid,
teiste hulgas ka lubatud defektsete punktide arvu. Lubatud defektsete pikslite
arv jaguneb neljaks klassiks mis reeglina kirjutatakse ISO standardi järgi
(näiteks: ISO 13406-2 Klass 2). Enamus LCD-ekraane kasutavad II klassi.
Klass I:
Alati põlev punkt - 0
Kustunud punkt - 0
Valet värvi punkt - 0
Klass II
Alati põlev punkt - 2
Kustunud punkt - 2
Valet värvi punkt - 5
Klass III
Alati põlev punkt - 5
Kustunud punkt - 15
Valet värvi punkt - 50
Klass IV
Alati põlev punkt - 50
Kustunud punkt - 150
Valet värvi punkt - 500
10. Kliendikaebuste lahendamise kord
10.1 Kliendikaebuste tekkimisel peab ostja edastama kirjaliku kaebuse
e-postiaadressile info@megapc.ee või pöörduma temale sobivamasse MegaPC OÜ
müügiesindusse.
10.2 Kirjaliku või kirjalikku taasesitamist võimaldava kaebuse korral peab
ostja märkima:
nime ja kontaktandmed;
kaebuse esitamise kuupäeva;
kaebuse kirjelduse või kauplejale esitatava nõude sisu;
kauba ostuga seotud kliendikaebuse puhul lisama ostu sooritamist või garantiid
tõendava dokumendi või selle koopia.
10.3 MegaPC OÜ edastab kaebuse esitajale kinnituse selle vastuvõtmisest.
Kaebuse kättesaamise kinnitus antakse samas vormis millega kaebus esitati.
10.4 MegaPC OÜ vastab ostjale kaebusele 15 päeva jooksul. Kui kaupleja vajab
kaebusele vastamiseks lisatähtaega, informeerib kaupleja sellest ostjat koos
viivituse põhjustega, andes kaebuse esitajale uue tähtaja, mille jooksul ta
kaebusele vastab.
10.5 Juhul, kui tarbija ei rahuldu kauplejapoolse kliendikaebuse lahendusega,
on tal võimalik edasi pöörduda vaidluste kohtuvälise lahendamise üksuse poole,
kelleks on Eestis Tarbijakaitse ameti juures tegutsev tarbijavaidluste
komisjon.
10.6 Tarbijavaidluste komisjoni pädevuses on lahendada tarbija ja kaupleja
vahel sõlmitud lepingust tulenevaid vaidlusi, mida pooled ei ole suutnud
lahendada kokkuleppe teel.
10.7 Tarbijavaidluste komisjoni poolt kaebuse läbivaatamine on tasuta.
10.8 Tarbijavaidluste komisjoni kohta rohkem informatsiooni saab
veebiaadressilt www.komisjon.ee.
10.9 MegaPC OÜ juhib tarbijast ostjate tähelepanu internetipõhise vaidluste
lahendamise platvormile (ODR platvorm) vastavalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu
määrusele (EL) nr 524/2013 tarbijavaidluste internetipõhise lahendamise kohta.
Eelkõige on internetipõhine vaidluste lahendamise platvorm mõeldud piiriüleste
vaidluste lahendamiseks, võimaldades tarbijast ostjal lihtsamalt leida
konkreetse vaidluse lahendamiseks sobiv kohtuväline üksus kaupleja
liikmesriigis. ODR platvorm on leitav : http://ec.europa.eu/consumers/odr/
10.10 Käesolevates e-poe müügitingimustes eraldi välja toomata küsimused
lahendatakse lähtuvalt Eesti Vabariigis kehtivatest õigusaktidest.
11. Elektroonikatoodete kogumispunktid
11.1 Jäätmeseaduse §25 lõigete 2 ja 3 kohaselt loetakse probleemtoodeteks
elektroonikatoodet või seadet, mis vajab töötamiseks elektrivoolu või
elektromagnetvälja ning seade selle voolu ja välja tekitamiseks, suunamiseks
ja mõõtmiseks ning on mõeldud kasutamiseks pingel mitte üle 1000 V
vahelduvvoolu ning mitte üle 1500 V alalisvoolu korral.
11.2 Probleemtoodete kogumiskohad:
http://www.elektroonikaromu.ee
http://eesringlus.ee/kuhu-viia-vana-kodutehnika-ja-patareid
12. Isikuandmete konfidentsiaalsus
12.1. Isikuandmete konfidentsiaalsus on tagatud Isikuandmete kaitse
tingimustega, mis on käesolevate müügitingimuste lahutamatu osa. Isikuandmete
kaitse tingimused on leitavad siin: https://megapc.ee/et/privacy
13. Vastutus ja vääramatu jõud
13.1 MegaPC OÜ vastutab ostja ees ja ostja vastutab MegaPC OÜ ees teisele
poolele käesolevate müügitingimuste rikkumisega tekitatud kahju eest Eesti
Vabariigis kehtivates õigusaktides sätestatud juhtudel ja ulatuses.
13.2 MegaPC OÜ ei vastuta ostjale tekitatud kahjude eest või kauba
kohaletoimetamise viibimise eest juhul, kui kahju või kauba kohaletoomise
viibimine on tingitud asjaolust, mida MegaPC OÜ ei saanud mõjutada ning mille
saabumist MegaPC OÜ ei näinud ette ega võinud ette näha (vääramatu jõud).